Fri frakt över 1.000 kr
Alltid fri support
Köpvillkor
Seeyou är en del av B&N i Solna AB, som grundades 1999. Seeyou och CU-symbolen är ett registrerat varumärke inom EU.
 
Seeyou:s målsättning är att göra det så enkelt som möjligt för alla att få tillgång till professionell övervakning. Vi vill samtidigt vara den naturliga informationsplatsen för den som vill veta mer om kameraövervakning, hur man väljer rätt produkter och installerar dessa samt vilka lagar och regler som gäller för kameraövervakning.

Vi levererar i dagsläget enbart inom Sverige - men kommer inom kort att kunna leverera till fler länder.
 
KONTAKT
Seeyou
Box 5008
165 10 Hässelby
 
Telefon 08 - 22 48 00 (mån-fre 9:00-17:00)
E-postadress: kundtjanst@seeyou.se
www.seeyou.se
 
BESTÄLLNINGSINFORMATION
När du genomfört en beställning skickas en bekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. Samtidigt skickas en kopia av våra köpvillkor till samma mailadress.
 
I meddelandet finns all information kring din beställning, som vilka produkter du beställt, priser, betalsätt, leveransadress mm. Om någonting är fel i beställningen, bör du kontakta oss så fort som möjligt via e-post (kundtjanst@seeyou.se) eller telefon (08 - 22 48 00).
 
Du måste vara över 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.
 
LEVERANSTIDER
Beställning som gjorts i shopen på seeyou.se (och godkänts via vår betalpartner Klarna) senast kl 13:00 lämnar normalt lagret samma dag, och levereras till dig inom 2-3 arbetsdagar.
 
Alla beställningar skickas med Bring till den leveransadress du angett vid beställningen.
 
Beställning som gjorts på helger eller ”röda dagar” skickas normalt den första ”vanliga” arbetsdagen efter beställningen.
 
Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (kundtjanst@seeyou.se) eller telefon (0123-456789).

Om du inte tar emot eller hämtar ut dina beställda varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.

 
PRISER
Priserna på seeyou.se anges i SEK (svenska kronor).
 
Då vi säljer både till företag och privatpersoner kan alla priser visas både med eller utan moms, se momsväljaren överst i shopen om du är osäker. 
 
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av feltryck samt av felaktig eller förändrad prisinformation från våra leverantörer och förbehåller oss rätten att justera priset.
 
Priser ändras naturligtvis inte efter att en order accepterats, har du fått en orderbekräftelse från oss så gäller den.
 
BETALNING
För konsumentköp använder vi oss av Klarna Checkout. Genom Klarna erbjuds du flera olika betalsätt efter att du bekräftat ditt köp i kassan, bland annat faktura, kortbetalning eller delbetalning per månad, och alternativen är anpassade för just dig. Alla betalsätt är säkra och all kommunikation där du anger dina uppgifter är krypterad och delges inte till tredje part. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och innehar SSL-certifikat.
 
Läs fullständiga villkor för Klarna på www.klarna.se.
 
Det är helt räntefritt att använda Klarna Faktura, förutsatt att fakturan betalas inom 14 dagar. Om din betalning blir sen eller uteblir skickar Klarna en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift (f.n. 60 kr) och eventuell dröjsmålsränta (diskonto/referensränta +24%). Om Klarna fortfarande saknar betalningen när även påminnelsens förfallodatum har passerat, kan ärendet gå vidare till inkasso och då tillkommer även inkassokostnad (f.n. 180 kr) samt fortsatt dröjsmålsränta enligt ovan.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du en kreditprövning. Skulle din kreditansökan inte godkännas av Klarna AB ber vi dig använda ett annat betalsätt. 
 
Din beställning skickas till det namn som tillhör angett personnummer. Leverans sker till den folkbokförda adressen. Fakturaavgift på för närvarande 24 kr tillkommer. Du får fakturan skickad till dig via e-post samtidigt som varorna skickas från vårt lager. För mer information om Klarna faktura kontakta Klarna direkt på telefonnummer 08-120 120 10, e-post info@klarna.se eller via www.klarna.se.
 
PERSONUPPGIFTSLAGEN (PUL)
De personuppgifter du lämnar till seeyou hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Genom att lämna dina personuppgifter samtycker du till att vi använder den insamlade informationen för att fullgöra våra åtaganden mot dig och tillhandahålla en så bra service som möjligt.
 
Du kan alltid begära ett utdrag ur våra register genom att skicka e-post till kundtjanst@seeyou.se.
 
ÅNGERRÄTT
I enlighet med gällande konsumentlagstiftning gäller 14 dagars ångerrätt vid köp av varor på seeyou.se. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen.
 
Du har rätt att öppna förpackningen för att kunna kontrollera att produkten fungerar, men produkterna får inte användas oförsiktigt. Läs mer om reglerna för Ångerrätten på www.konsumentverket.se. 
 
Ångerrätten gäller inte för produkter som anpassats speciellt för dig, exempelvis om du beställt produkter som skall konfigureras innan leverans. Beställer du varor där ångerrätten inte gäller får du tydlig information om detta i samband med beställningen.
 
Vill du utnyttja ångerrätten måste du innan fristen gått ut (inom 14 dagar efter leverans) skicka e-post till kundtjanst@seeyou.se med följande information:
- Namn
- Adress
- Ordernummer eller fakturanummer
- Vilka varor som du önskar returnera

Du kan också med fördel använda Konsumentverkets ”Ångerblankett” som kan laddas ner under fliken ”Publikationer” på www.konsumentverket.se.
 
När du utnyttjar ångerrätten står du för returfrakten och ansvarar för varans skick fram till dess att den levererats till oss. Tänk därför på att packa varorna noggrant – i en separat kartong som skyddar produktkartongen – och se till att få en kopia på fraktsedeln när du skickar paketet.
 
Vi återbetalar det belopp du betalt för varorna inklusive eventuella leveranskostnader för leveransen från oss till dig, via samma betalsätt som du betalade varorna med vid ditt köp. Återbetalning sker inom 14 dagar efter det att du meddelat oss att du vill ångra köpet - under förutsättning att varorna innan dess returnerats till oss i oskadade originalkartonger så att vi kunnat kontrollera att varorna är i oskadat och säljbart skick.

I det fall en vara returneras i skadat skick, har vi rätt att göra avdrag för värdeminskning innan vi återbetalar beloppet till dig. I dessa fall tar vi kontakt med dig innan vi återbetalar pengarna, och kan vi inte komma överens följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens utslag i ärendet.

 
REKLAMATIONER
För konsumenter gäller enligt Konsumentköplagen tre års reklamationsrätt för s.k. ”ursprungliga fel”. Reklamationsrätt gäller alltså inte vid exempelvis onormalt slitage, yttre åverkan eller felaktig installation. Läs mer på www.konsumentverket.se.

För att du skall kunna åberopa din reklamationsrätt måste du reklamera varan inom skälig tid och "så snart som felet borde ha upptäckts". Normalt anses två månader vara skälig tid. Inom sex månader från köpet har vi som säljare enligt lag bevisbördan för att felet inte är ursprungligt, men efter sex månader har du som kund bevisbördan för att felet är ursprungligt.
 
Om du vill åberopa din reklamationsrätt, skicka e-post till kundtjanst@seeyou.se med information om:
- Vilken produkt det gäller
- På vilket sätt du anser att varan är felaktig 
- Ditt ordernummer eller kvittonummer
- Dina kontaktuppgifter
När vi gått igenom ditt mail, skickar vi en förbetald returfraktsedel och mer information om hur du returnerar varan. Vi står naturligtvis för alla kostnader som härrör till reklamationen. 

 
GARANTI
Alla produkter säljs om inte annat anges med 12 månaders garanti till konsument.
 
Garanti gäller inte vid exempelvis onormalt slitage, yttre åverkan eller felaktig installation. Läs mer på www.konsumentverket.se.
 
Om du vill åberopa garanti, skicka e-post till kundtjanst@seeyou.se med information om:
- Vilken produkt det gäller
- På vilket sätt du anser att varan är felaktig 
- Ditt ordernummer eller kvittonummer
- Dina kontaktuppgifter
När vi gått igenom ditt mail, skickar vi mer information till dig om hur du går tillväga för att få felet åtgärdat. I vissa fall kan du i stället själv vända dig direkt till en verkstad, se mer info om vad som gäller för respektive varumärke på www.seeyou.se.
 
EJ UTHÄMTADE PAKET
Om du inte tar emot eller hämtar ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
 
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr inklusive moms.
 
 
TVIST
I normalfallet försöker vi alltid lösa eventuella frågor i dialog med dig som kund. Skulle det ändå uppstå en tvist är det tryggt för dig att veta att vi alltid följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) nås via www.arn.se eller e-post arn@arn.se. Du kan även kontakta ARN via traditionell "snigelpost" på adressen:
ARN
Box 174
101 23  STOCKHOLM

Du har också möjligheten att vända dig till Europeiska kommisionen (EC), som har en plattform (som kallas för ODR) för tvistelösning på nätet. Du hittar plattformen på http://ec.europa.eu/odr.

Du kan läsa mer om ODR och hur tvisteförfarandet går till på Konsument Europas hemsida - www.konsumenteuropa.se

 
 
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på seeyou.se samt i den information som kan laddas ner från sidan. Mycket av informationen är sammanställd från våra leverantörers information och vi har inte möjlighet att kontrollera alla detaljer på alla produkter. Om produkten vi levererar inte motsvarar produktinformationen har du naturligtvis rätt att reklamera varan.
 
Vi kan inte heller garantera att bilderna till 100% återger produkternas exakta utseende, färg etc. även om vi gör allt vi kan för att säkerställa bildmaterialet.  
 
Lagerstatus uppdateras dagligen, men vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter mellan senaste uppdatering och kundbeställning. Skulle slutförsäljning mot förmodan ha skett mellan det att du lagt produkten i varukorgen och innan du gått igenom kassan, skickar vi varorna så snart vi får in dessa på lagret igen. Ett nytt leveransdatum skickas till din angivna mailadress. Som konsument kan du välja mellan att acceptera den nya leveranstiden eller låta köpet återgå och få samtliga dina kostnader återbetalda.
 
Till alla produkter medföljer bruksanvisning på svenska. 
 
FORCE MAJEURE
Vi tar inte ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vår kontroll, såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör etc. 
 
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör utan vår vetskap, eller andra faktorer utanför vår kontroll. 
 
Seeyou ansvarar heller inte för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
 
COOKIES
En ”cookie” är en liten textfil, som de flesta webbplatser du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
 
Du kan ställa in webbläsaren så att den automatiskt nekar cookies. 
 
Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.
 
Seeyou.se använder cookies – bland annat för att hålla ordning på inloggning och kundkorg, samt för att kunna ge återkommande besökare en bättre användarupplevelse.